Namų jaukumo kūrėjai Kristina ir Povilas Stroliai: namai – tai ne vien sienos ir baldai

Namų jaukumo kūrėjai Kristina ir Povilas Stroliai: namai – tai ne vien sienos ir baldai

Kiekvienas savo būstą mylintis žmogus puikiai žino, kad namai – tai ne vien sienos ir baldai. „Interjero grožis, žinoma, svarbus, bet tikrąjį namų veidą sudaro neapčiuopiami dalykai: jaukumas, šiluma, gyvybė, ore sklandantis aromatas, – tikina namų kvapų įmonės „Krispo“ įkūrėjai Kristina ir Povilas Stroliai. – Tai ir sukuria namų dvasią, kuri skatina visuomet į juos sugrįžti.“

„Krispo“ gimė iš meilės. Pirmiausia – iš tos, kuri sujungia du žmones ir paverčia juos šeima: šį verslą Kristina ir Povilas įkūrė prieš gerą dešimtmetį, kai buvo ką tik susituokę, o įmonės pavadinimas sklandžiai susidėliojo iš jų vardų. Vyras ir žmona verslo pasaulyje jau nebuvo naujokai: jiedu dirbo interjero tekstilės įmonėje, įkurtoje Povilo mamos.

„Bet mums norėjosi kažko daugiau, – prisimena abu. – Užuolaidos ir interjero detalės – solidus, praktiškas, labai apčiuopiamas verslas, o mes norėjome žmonėms dovanoti... emociją. Kai namuose pakabini užuolaidas, paveikslus, pakloji kilimus – gražu, bet vis dar trūksta dvasios. Supratome, kad ypatingą aurą namams suteikia jų kvapas. Taigi įkūrėme „Krispo“, kad klientams pasiūlytume namų kvapo.“   

Subtilūs namų aromatai žmogui išties atneša gerų emocijų, tačiau versle ši sritis – įnoringa ir reikalaujanti visiško atsidavimo.

„Kelerius metus jautėmės tarsi įkritę į balą. Daugybė investicijų ir įvairių niuansų, jokio pelno, dveji treji metai visiško nuostolio, – šypteli Kristina, kalbėdama apie nelengvą pradžią. – Lietuvoje buvome vieni pirmųjų, kurie į rinką atvežė namų kvapus: daugelis lietuvių tuomet dar nežinojo, kas tai per daiktas. Visa laimė, kad turėjome atspirtį – šeimyninis užuolaidų verslas buvo motininė plokštė, kuri mus maitino, kol svaigome ir mėgavomės kvapų pasauliu.

Tikrai pasitaikydavo momentų, kai Povilas siūlydavo: „Parduokim „Krispo“, čia ne verslas, išnaudojame daugybę energijos, o išeina tik nuostoliai.“

„Gerai, – atsidusdavau, – parduokim.“ Bet prabėga diena kita, ir mes jau kalbamės: „Kaip ten tam prekės ženklui sekasi, o kaip kitam, ar atsivežei lazdelių, ar paskambinai tiekėjui?..“ Kvapų verslas – kaip narkotikai: įtraukia ilgam.“

Gal būtų buvę lengviau pradėti šią veiklą nuo paprastesnių produktų, bet Kristina ir Povilas tokio varianto nesvarstė. Jie pradėjo nuo aukščiausios kartelės – italų kompanijos „Culti“, turinčios ilgą istoriją, kuriančios aukščiausios kokybės produktus, gamyboje naudojančios tik natūralias medžiagas. Tiesa, italus dar reikėjo įtikinti, kad jiems verta turėti atstovus Lietuvoje.

„Laužėme galvas, kaip užmegzti kontaktą su žmonėmis, kurie Lietuvos net nelabai girdėję, – pasakoja Kristina. – Elektroninių laiškų tokiais atvejais tikrai nepakanka: italams svarbiausia – bendravimas, artimas ryšys ir žmogiškumas. Jie vertina, kaip tu bendrauji, kaip atrodai, net kokius batus avi ir kokią rankinę nešiesi, nes jiems svarbu, koks žmogus atstovaus jų prekės ženklui. Juk tai ne tik ženklas – tai visa ideologija, daug dešimtmečių kurta istorija. „Culti“ atstovai pastebėjo, kad mudu su vyru ją gerbiame. Ne tik ėmėme kartu dirbti, bet ir tapome bičiuliais: užsimezgė draugiškas verslo ryšys ir jį sėkmingai puoselėjame iki šiol.“

Kitus prekių ženklus atvežti į Lietuvą jau buvo lengviau. Su visais gamintojais Stroliai užmezga ryšį: verslui augant kyla grėsmė atitolti, bet jie labai stengiasi, kad plėtra nepaveiktų draugystės.

„Su kompanijos „Locherber“ savininku Carlo Baerlocheriu bendraujame šeimomis, važiuojame pas jį į Italiją pasisvečiuoti, iš jo gauname tokių pamokų, kokių negautume niekur kitur, – pažymi Povilas. – Jis į šeimos verslą įtraukė du savo vaikus. Mums tokia mintis jau irgi darosi aktuali.“

Strolių šeimoje auga keturi vaikai: vyriausiajai Elzei penkiolika, Sofijai dešimt, Benui devyneri, mažiausiajai Elenai – treji.

„Vaikai gimė ir augo kartu su „Krispo“, – juokiasi tėvai. – Jie labai jaučia, kad mes į verslą dedame daug širdies, todėl tai natūraliai tampa ir jų gyvenimo dalimi. Elzė jau kartais imasi talkinti Rinkodaros skyriui ar klijuoti prekių etikečių, rodo vis daugiau susidomėjimo rinkos procesais, mažiesiems įdomu klausytis pasakojimų apie mūsų darbuotojus. Kolektyve dabar – keturiasdešimt darbuotojų, jie tam tikra prasme irgi yra mūsų šeima. Tikimės, kad vieną dieną vaikai prie mūsų prisijungs ir „Krispo“ išliks šeimos verslu.“

Autorius:  GRYTĖ LIANDZBERGIENĖ

www.zmones.lt publikacija